Pirmasis kanalas

Straipsnis iš Vikipedijos, laisvosios enciklopedijos.
Peršokti į: navigaciją, paiešką
Pirmasis kanalas
Первый канал
ChannelOneRussia.png
Šalis Rusija
Rodoma Pasauliniu mastu
Savininkas Rusijos vyriausybė (75 %) ir Nacionalinė medijos grupė (25 %)
Transliavimo
pradžia
1995 m. balandžio 1 d.
Vaizdo
formatas
576i 4:3/14:9 SDTV
1080i 16:9 HDTV
Interneto
svetainė
www.1tv.ru (Rusijoje)
www.1tvrus.com (Pasaulyje)

Pirmasis kanalas (rus. Первый канал) – 1995 m. balandžio 1 d. įkurtas Rusijos televizijos kanalas, vienas didžiausių ir įtakingiausių Rusijoje. Įkūrėjas – Vladislavas Listjevas. Buvo įkurtas TSRS laikais transliuotos pirmosios televizijos programos (nuo 1951 m. kovo 22 d.) pagrindu. Nuo 1991 m. iki Pirmojo kanalo įkūrimo (1995 m.) pirmosios programos pagrindu buvo transliuojamas Ostankino pirmasis kanalas (ORT).

Nuo 2002 m. rugsėjo 4 d. taip pat transliuoja Baltijos šalims pritaikytą programą. Kanalas, transliuojantis Baltijos šalims – Pirmasis Baltijos kanalas (rus. Первый Балтийский канал).

Centrinė televizijos būstinė yra Maskvoje (Rusijos Federacija). Pirmojo Baltijos kanalo centrinė būstinė įsikūrusi Rygoje (Latvija), Lietuvai laidas rengianti studija įsikūrusi Vilniuje.

Kanalo kalba – rusų. Laidos transliuojamos per palydovinę ir kabelinę televiziją. Šalys, kuriose transliuoja specialiai regionui pritaikytą programą: Rusija, Ukraina, Baltarusija, Estija, Latvija, Lietuva, Izraelis. Taip pat yra speciali programa Europai, Azijai, Afrikai, Šiaurės Amerikai ir NVS.

 NoFonti.svg  Šiam straipsniui ar jo daliai trūksta šaltinių ar nuorodų į juos.
Jūs galite padėti Vikipedijai įrašydami tinkamas išnašas ar nuorodas į šaltinius.

Populiariausias kanalas Rusijoje.

Programa[taisyti | redaguoti kodą]

Programą sudaro filmai, serialai, autorinės laidos („Keliautojų klubas“, „Gyvūnijos pasaulyje“ ir kt.). Pirmasis kanalas taip pat dalyvauja kai kurių vaidybinių filmų kūrime (filmai „Nakties sargyba“, „Dienos sargyba“ ir kt.).

Antilietuviška veikla[taisyti | redaguoti kodą]

2013 m. spalio 4 d. Jolantos Butkevičienės vadovaujama Lietuvai adaptuota „Pirmojo Baltijos kanalo“ versija transliavo laidą „Žmogus ir įstatymas“ (rus. Человек и закон)[1], kurioje buvo neigiami TSRS karinių dalinių nusikaltimai 1991 m. sausio 13 d. įvykiuose.[2]

Po kilusio ažiotažo Lietuvoje J. Butkevičienė pasitraukė iš savo pareigų, o LR Teismas uždraudė šalyje šiuo kanalu transliuoti ne ES pagamintą produkciją.[3]

2014 m. Sausio 15 d. grįžo įprasta PBK programa.

Išnašos[taisyti | redaguoti kodą]

Nuorodos[taisyti | redaguoti kodą]