TV3

Straipsnis iš Vikipedijos, laisvosios enciklopedijos.
Peršokti į: navigacija, paiešką
TV3
TV3 logotipas nuo 2013 m.jpg
Šalis Lietuva Lietuva
Rodoma Europa
Savininkas All Media Baltics
Vadovai Laura Blaževičiūtė (generalinė direktorė)
Transliavimo
pradžia
1993 m. balandžio 11 d.
Tematika gyvenimo būdas, pokalbių laidos, filmai
Vaizdo
formatas
16:9
Šūkis Gera kartu su TV3!
Ankstesnis
pavadinimas
Tele-3 (1993–1997 m.)
Seserinis
kanalas (-ai)
TV8
TV6
Interneto
svetainė
tv.tv3.lt

TV3 – didžiausias komercinis „Viasat“ įkurtas televizijos kanalas, transliuojamas septyniais skirtingais kanalais Skandinavijoje (Danijoje, Norvegijoje, Švedijoje (nuo 1987 m.) ir Baltijos šalyse (Estijoje (nuo 1996 m.), Latvijoje (nuo 1998 m.) ir Lietuvoje (nuo 1993 m.), taip pat Vengrijoje (nuo 2000 m., VIASAT3 pagrindu).

Nuo 2017 m. priklauso „All Media Baltics“ bendrovei. Įmonę valdo „Providence EquityJAV privataus kapitalo bendrovė. „All Media Baltics“ bendrovei Lietuvoje priklauso keli TV kanalai: TV3, TV6, TV8, taip pat Radijo stotis „Power Hit Radio“ ir kiti prekės ženklai Baltijos šalyse. Anksčiau jie priklausė Švedijos „Modern Times Group“ žiniasklaidos bendrovei.[1][2]

Transliacija[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Istorija[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

TV3 pirmąkart pasirodė 1987 m. gruodžio 31 dieną Švedijoje, Danijoje ir Norvegijoje.

  • 1996 m. įkurtas TV3 kanalas Estijoje.
  • 1998 m. įkurtas TV3 kanalas Latvijoje.
  • 2000 m. įkurtas VIASAT3 kanalas Vengrijoje.
  • 2017 m. VIASAT pardavė visus TV kanalus ir radijo stotis Baltijos šalyse.

Istorija Lietuvoje[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

1992 m. gegužės 7 d. įregistruota UAB „Tele-3“ tapo pirmąja komercine televizija Lietuvoje. Jau metų pabaigoje bendrovei buvo suteikta licencija transliuoti LTV 3 tinklu.

1993 m. balandžio 11 d. „Tele-3“ pirmą kartą pasirodė eteryje. Kanalo įkūrėja ir pirmoji direktorė buvo lietuvių kilmės amerikietė – prof. Liucija Baškauskaitė.

1996 m. balandžio 18 d. bendrovei buvo iškelta bankroto byla, didelės Švedijos kompanijos „Kinnevik“ tarptautinis žiniasklaidos padalinys „Modern Times Group“ (MTG) tampa televizijos sanuotoju ir atsiskaito už visas skolas. „Tele-3“ įkūrėja prof. Liucija Baškauskaitė nebetenka teisių į jokį televizijos turtą. Tų pačių metų rudenį „Modern Times Group“ įsigijo pirmojo Lietuvoje komercinio televizijos kanalo „Tele-3“ akcijų.

1997 m. birželio 8 d. 19:45 val. „Tele-3“ programos pradedamos transliuoti TV3 pavadinimu.

MTG jungė nemokamai platinamus (Free TV) ir mokamus kanalus (Pay TV). Šie du padaliniai buvo reorganizuoti ir sujungti į vieną „Viasat Broadcasting Group“ – tarptautinį televizijos tinklą, aptarnaujantį Skandinavijos šalių žiūrovus per palydovus. Praėjusių metų pradžioje buvo nutarta, kad „Viasat“ apjungtų ir gretimas Baltijos šalis, nors jose TV3 kanalai rodomi per antžeminį siųstuvų tinklą. Dabar visi TV3 kanalai Skandinavijos ir Baltijos šalyse turi vienodas užsklandas, tad žiūrovai bet kurioje iš šių šalių gali lengvai atpažinti kanalą.

2011 m. Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisija priskyrė TV3 televiziją etikos nesilaikančių žiniasklaidos priemonių kategorijai dėl per metus šešiose joje transliuotose laidose padarytų etikos kodekso pažeidimų.[3]

Programa[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Pagrindinis straipsnis – Sąrašas:TV3 programa.

Kanalas kuria tik žinių laidas, bet taip pat ir rodo laidas bei serialus, kuriuos perka arba užsako iš prodiuserinių kompanijų. Kanalas taip pat rodo lietuviškai įgarsintus užsienietiškus serialus, filmus ir laidas, kurių įgarsinimą užsako iš vertimo, subtitravimo ir įgarsinimo įmonės SDI. O nuo 1998 m. iki 2000 m. užsienio produkcija buvo įgarsinama TV3 dubliavimo studijoje Vilniuje.

Sezonų šūkiai[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

  • 2003-2004 m. sezonas - Turi pamatyti!
  • 2005-2006 m. sezonas - Dangus priklauso Jums!
  • 2006-2007 m. sezonas - Tavo nuostabus pasaulis
  • 20082009 m. sezonas – Po laiminga žvaigžde
  • 20092010 m. sezonas – Mano TV3!
  • 20102011 m. sezonas – Mano TV3. Visada su manimi!
  • 20112012 m. sezonas – Mano TV3. Čia šviesu!
  • 20122013 m. sezonas – Mano TV3. Jau 20 metų!
  • 20132014 m. sezonas – Mano TV3. Gera kartu!
  • 2014-2017m. sezonas - Gera kartu!
  • 2017-2018m. sezonas - Gera kartu su TV3!

Jolantos Butkevičienės atleidimo skandalas[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

2009 m. sausio mėn. TV3 televizija iš pareigų atleido savo Žinių tarnybos vadovę[4] Jolantą Butkevičienę. Kuri sprendimą apskundė teisme teigdama, jog yra baudžiama už žurnalistų teisių gynimą, kadangi pasirašė kreipimąsi dėl Seimo pirmininko A.Valinsko veiksmų. Tuo tarpu TV3 vadovybė teigė, jog Žinių tarnybos vadovė pažeidė įmonės vidaus tvarkos taisykles bei neturėjo įgaliojimų pasirašyti raštų TV3 televizijos vardu.

Vėliau ginčas tęsėsi teismuose (J. Butkevičienė prašė teismo grąžinti ją į darbą bei sumokėti už priverstinės pravaikštos laiką). 2009 m. gegužės mėn. Vilniaus miesto 1-asis apylinkės teismas nusprendė, kad žurnalistė iš darbo buvo atleista neteisėtai, tačiau atmetė prašymą grąžinti ją į ankstesnes pareigas ir priteisė kompensaciją.[5]

Vilniaus apygardos teismas patenkino J.Butkevičienės apeliacinį skundą ir nusprendė, jog atleista TV3 Žinių tarnybos vadovė Jolanta Butkevičienė turi būti grąžinta į darbą. Be to, nurodė, kad J.Butkevičienei turi būti sumokėtas daugiau kaip 300 litų už vieną dieną siekiantis darbo užmokestis skaičiuojant nuo gegužės 8 dienos.[6]

Byla buvo baigta Aukščiausiame teisme, kuris nusprendė, kad J.Butkevičienė padarė šiurkštų drausmės pažeidimą, tačiau jai pritaikyta drausminė nuobauda buvo per griežta. Teismas konstatavo, kad J.Butkevičienė į darbą TV3 televizijoje negali būti sugrąžinta.[7]

Konflikto priešistorė – istorija Seime, kai 2008 m. gruodžio 9 d. TV3 žurnalistas Aleksandras Zubriakovas užrūstino Seimo pirmininką Arūną Valinską, kuomet ministrų priesaikos metu Seimo salėje tiesioginio reportažo metu garsiai kalbėjo į mikrofoną.[8]

A.Zubriakovui buvo atimta akreditacija už žurnalistų darbo tvarkos taisyklių Seime pažeidimą. Lietuvos žiniasklaidos priemonės šį įvykį plačiai nušvietė.

Vadovybė[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Logotipai[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Šaltiniai[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Nuorodos[redaguoti | redaguoti vikitekstą]