Sat.1

Straipsnis iš Vikipedijos, laisvosios enciklopedijos.
Jump to navigation Jump to search
Sat.1
Neues Sat. 1 Logo transparent.png
Šalis Vokietija
Rodoma Flag of Germany.svg Vokietija, taip pat kitos Europos šalys (kabeliniais ir palydoviniais signalais)
Savininkas ProSiebenSat.1 Media
Transliavimo
pradžia
1984 m. sausio 1 d. (SD)
2010 m. sausio 31 d. (HD)
Vaizdo
formatas
576i (16:9 SDTV)
1080i (HDTV)
Šūkis Freut euch drauf
Ankstesnis
pavadinimas
PKS
Seserinis
kanalas (-ai)
ProSieben
Kabel eins
Sixx
Sat.1 Emotions
Sat.1 Gold
ProSieben Fun
ProSieben Maxx
kabel eins classics
Interneto
svetainė
www.sat1.de

Sat.1 (rašoma SAT.1) – privatus Vokietijos TV kanalas, transliuojamas iš Miuncheno. TV kanalas priklauso „ProSiebenSat.1 Media“ grupei, kurią valdo „Providence Equity“. Pastarajai kompanijai priklauso Baltijos šalyse transliuojami TV3, TV6, TV8 ir Power Hit Radio. „ProSiebenSat.1 Media“ įkūrėjas Leo Kirch.

Austrijoje, Šveicarijoje transliuojamos adaptuotos SAT.1 programos vokiečių kalba, bet skiriasi reklamos blokai ir yra kelios vietinės laidos. SAT.1 TV siųstuvais transliuojamas ir Liuksemburge.

Istorija[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

1984 m. sausio 1 d., dieną prieš RTL plus pradžią, startavo kabeliniais televizijos tinklais ir palydovu transliuojamas televizijos kanalas. 9:58 val. iš Liudvigshafeno prie Reino pasirodė pirmoji „PKS“ (Programmgesellschaft für Kabel- und Satellitenrundfunk) transliacija. Tuometinis generalinis direktorius Jürgen Doetz ir vedėja Irene Joest 10:30 val. žiūrovus pasveikino žinute: „Gerbiamosios ponios ir ponai, šiuo metu esate pirmosios Vokietijos Federacinės Respublikos privačios televizijos starto liudininkai“. Nuo 10:33 val. buvo transliuojami fejerverkai, kurių fone skambėjo Georgo Frydricho Hendelio muzika.

Tuometinį PKS galėjo žiūrėti tik 1200 namų ūkių Liudvigshafene bei TV žiūrovai, pagaunantys Europos palydovo ESC 1 signalą.

1985 m. sausio 1 d. PKS pakeitė pavadinimą į SAT.1.

1987 m. spalio 1 d. SAT.1 tapo antruoju privačiu televizijos transliuotoju, kuris pradėjo rodyti kasdieninę rytinę laidą (vok. „Guten Morgen mit Sat.1“, liet. „Labas rytas su Sat.1“).

Nuo 1989 m. gruodžio 8 d. TV kanalas transliuojamas Astra palydovu.

1990 m. rugsėjo 12 d. Sat.1 transliacijos centras perkeltas į Maincą, kur išbuvo iki 1999 m. rugpjūčio 30 d., kuomet perkeltas į Berlyną.

1991 m. sausį po TV programos daugiau nebebuvo rodoma testinė TV lentelė. Tuomet Sat.1 eteryje pasirodydavo teletekstas. Nuo 1993 m. vidurio SAT.1 tapo 24 valandas transliuojančiu TV kanalu.

1992 m. SAT.1 pirmą kartą TV istorijoje žiūrovams nekoduotai pradėjo transliuoti „Bundesliga“ futbolo rungtynes. Šias teises SAT.1 išsaugojo iki 2003 m.

1995 m. SAT.1 pasirinko rizikingą kelią atsisakydami „Prime Time“ 20:15 val. ir laidas bei filmus pradėdavo 20:00 val. Tačiau dėl Vokietijos nacionalinio TV kanalo ARD pagrindinių žinių „Tageschau“ 20:00 val., SAT.1 tuo laiku reitingai labai krito. 1997 m. kanalas nusprendė vėl grįžti į 20:15 val. grafiką. Taip visi populiariausi vokiečių TV kanalai ir toliau turėjo 20:15 Prime Time, kuris išliko iki šiandienos.

2000 m. spalio 2 d. SAT.1 susijungė kartu su kitu TV kanalu ProSieben (kai kur PRO7) ir tapo grupe „ProSiebenSat.1 Media“. Šiuo metu šiai medijos grupei taip pat priklauso Kabel 1, ProSieben FUN, SAT.1 emotions, Kabel eins CLASSICS, SAT.1 Gold, ProSieben MAXX, sixx, Kabel eins Doku.

2008 m. lapkričio 13 d. pranešta, kad „ProSiebenSat.1 Media“ kraustosi iš Berlyno į Miuncheną. Taupant buvo atleista 225 darbuotojai, keitėsi valdyba. 2009 m. sausio 20 d. Berlyno Mitte rajone įvyko darbuotojų streikas, kuriame dalyvavo apie 600 grupės darbuotojų.

2010 m. sausio 31 d. SAT.1 pradedamas transliuoti Astra HD+ palydovu ir taip pradedamos HD transliacijos.

Rinkos dalis[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Sat.1 auditorijos (asm. nuo 3 metų) dalis televizijos rinkoje 1987–2016 m.
Metai Asm. nuo 3 metų[1]
1987 01,5 %
1988 05,8 %
1989 08,5 %
1990 09,0 %
1991 10,6 %
1992 13,1 %
1993 14,4 %
1994 14,9 %
1995 14,7 %
1996 13,2 %
Metai Asm. nuo 3 metų[1]
1997 12,8 %
1998 11,8 %
1999 10,8 %
2000 10,2 %
2001 10,1 %
2002 09,9 %
2003 10,2 %
2004 10,3 %
2005 10,9 %
2006 09,8 %
Metai Asm. nuo 3 metų[1]
2007 09,6 %
2008 10,3 %
2009 10,4 %
2010 10,1 %
2011 10,1 %
2012 9,4 %
2013 8,2 %
2014 8,1 %
2015 7,9 %
2016 7,3 %[2]

Logotipai[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Išnašos[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

  1. 1,0 1,1 1,2 „Fernseh-Kult Sat.1“. Fernseh-kult.chapso.de. Nuoroda tikrinta 2010-12-21. 
  2. „Marktanteil 2016“. agf.de. Nuoroda tikrinta 2017-02-15. 

Nuorodos[redaguoti | redaguoti vikitekstą]