RT

Straipsnis iš Vikipedijos, laisvosios enciklopedijos.
Jump to navigation Jump to search
RT
Russia-today-logo.svg
Šalis Rusija
Savininkas ANO TV-Novosti
Transliavimo
pradžia
2005 m. gruodžio 10 d.
Vaizdo
formatas
16:9 (SDTV)
1080i (HDTV)
Šūkis Question more
Ankstesnis
pavadinimas
Russia Today (2005–2009)
Interneto
svetainė
www.rt.com

RT (anksčiau – „Russia Today“ arba „Rasija Sievodnia“)[1] – tarptautinis daugiakalbis naujienų kanalas su būstine Maskvoje, finansuojamas Rusijos valdžios. Daugelio Vakarų valstybių vertinimu RT – žiniasklaidos priemonė, skleidžianti antivakarietišką propagandą ir dezinformaciją.[2][3]

Pradėta transliuoti 2005 m. gruodžio 10 d. Įkurta tuometinio komunikacijos ministro Michailo Lesino ir Aleksiejaus Gromovo iniciatyva. Kanalo savininku yra „TV-Novosti“, savo ruožtu priklausanti tarptautinei rusiškai naujienų agentūrai „RIA Novosti“, finansuojamai iš Rusijos biudžeto.

Čia dirba 700 korespondentų, žurnalistų, vertėjų, laidų vedėjų. Kanalas buvo matomas 150 mln. žmonėms visame pasaulyje.

RT yra transliuojamas anglų, rusų, ispanų, arabų, bei vokiečių kalbomis. 2011 m. tai JAV buvo antras pagal populiarumą užsienietiškas naujienų kanalas po „BBC World News“.[4] Jungtinėje Karalystėje Transliuotojų auditorijos tyrimų taryba (angl. Broadcasters' Audience Research Board) įtraukė RT į savo reitingų sistemą, kurią ši publikuoja nuo 2012 m.[5] Pagal pateiktus duomenis, 2012 m. trečiame ketvirtyje maždaug 2,5 milijono britų žiūrėjo RT užėmė trečiąją vietą po „BBC News“ ir „Sky News“, kaip populiariausias naujienų kanalas, transliuojantis ištisą parą.[6] Tačiau netrukus RT vietą perleido „Al Jazeera English“, o peržiūrų skaičius smuko iki 2,1 milijono 2013 m. pabaigoje.[6]

Rusijos žiniasklaidos priemonių transliacijos ES, išskyrus Latviją[7] bei Lietuvą[8], kur draudimas transliuoti kanalo turinį įsigaliojo 2020 m., nebuvo blokuojamos. Tačiau 2022 m. vasario 27 d., reaguodama į Rusijos įsiveržimą į Ukrainą, Europos Sąjunga uždraudė RT ir „Sputnik“ transliacijas visoje Bendrijoje. 2022 m. kovo 3 d. Jungtinės Valstijos uždarė RT dukterinį kanalą „RT America“, o „T&R Productions“ priverstinai nurodė atleisti šio kanalo darbuotojus visam laikui.[9]

Seseriniai kanalai[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

  • RT Arabic
  • RT en Español
  • RT America
  • RT UK
  • RT Documentary
  • RT Deutsch
  • RT en français

Nuorodos[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Išnašos[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

  1. Pisnia, Natalka „Why has RT registered as a foreign agent with the US?“. BBC News. Washington. Originalas archyvuotas 2017-11-15. Nuoroda tikrinta 2022-03-02.
  2. https://www.nytimes.com/2016/08/29/world/europe/russia-sweden-disinformation.html
  3. https://archives.cjr.org/feature/what_is_russia_today.php
  4. Foreign News Channels Drawing U.S. Viewers – IPS. Ipsnews.net. Nuoroda tikrinta 2011 m. gruodžio 7 d.
  5. Stephen Ennis. „Russia in 'information war' with West to win hearts and minds“. BBC. Originalas archyvuotas 2015-09-16. Nuoroda tikrinta 2016-01-19.
  6. 6,0 6,1 BARB Q3 2012 peržiūrų reitingai „BARB Quarterly Reach Report- Quarter 3 2012“ , BARB. Nuoroda tikrinta 2014-06-06.
  7. Anstrate, Vita. „Kremlin propaganda channel "RT" banned in Latvia“. Latvijos viešojo transliavimo tarnyba. Originalas archyvuotas 2020-06-30. Nuoroda tikrinta 2020-06-30.
  8. „Radijo ir televizijos komisija uždraudė Lietuvoje retransliuoti RT programas“. LRT. Originalas archyvuotas 2020-07-08. Nuoroda tikrinta 2020-07-08.
  9. Darcy, Oliver. „RT America ceases productions and lays off most of its staff“. CNN. Originalas archyvuotas 2022-03-03. Nuoroda tikrinta 2022-03-03.