Die Welt

Straipsnis iš Vikipedijos, laisvosios enciklopedijos.
Jump to navigation Jump to search
Die Welt
Die Welt Logo 2015.png
Tipas Dienraštis
Formatas Broadsheet

Savininkas Axel Springer SE
Redaktorius Jan-Eric Peters
Įsteigta 1946 m. balandžio 2 d.
Adresas Berlynas, Vokietija
Kalbavokiečių
ISSNISSN 0173-8437

Tinklalapis: www.welt.de

„Die Welt“ – dienraštis, leidžiamas Berlyne, Vokietijoje.[1] Laikraščio leidėjas – „Axel Springer SE“. Laikomas vienu iš įtakingiausių Vokietijos dienraščiu.

Istorija[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

„Die Welt“ 1946[2] m. Hamburge įsteigė britų okupacinės pajėgos, siekdamos teikti „kokybiškas naujienas“ laikraščio „The Times“ pagrindu. Pradžioje laikraštyje buvo nušviečiamos naujienos britų redakciniu požiūriu, bet nuo 1947 m. pradėta rengti straipsnius britų ir vokiečių temomis. Laikraščio tiražas geriausiais laikais, okupacijos laikotarpiu, siekė apie 1 milijoną egzempliorių.[3]

Draudimai[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Dėl laikraštyje publikuotų karikatūrų, vaizduojančių pranašą Mahometą, 2008 m. vasarį laikraštį buvo uždrausta platinti Egipte.[4][5]

Welt literatūrinė premija[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Nuo 1999 m. laikraščio priedo Die Literarische Welt teikiama kasmetinė 10 000 € literatūrinė premija tarptautiniams rašytojams. Šis apdovanojimas įsteigtas, siekiant pagerbti Willy Haas, 1925 m. įsteigusį Die Literarische Welt.

Laureatai

Šaltiniai[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

  1. Die Welt (Pasaulis). Visuotinė lietuvių enciklopedija, T. XV (Venk–Žvo). – Vilnius: Mokslo ir enciklopedijų leidybos institutas, 2014. 487 psl.
  2. „European News Resources“. NYU Libraries. Nuoroda tikrinta 2015-01-24. 
  3. Patricia Meehan, A Strange Enemy People: Germans under the British 1945–50. London: Peter Owen, 2001, pp. 176–9. ISBN 0-7206-1115-6.
  4. "Der Spiegel issue on Islam banned in Egypt", France24, 2008-04-02. Nuoroda tikrinta 2013-09-29.
  5. „Leading German Magazine Banned in Egypt“. The Arab Press Netwrok. 2008-04-03. Nuoroda tikrinta 2014-09-09.