Asahi Shimbun

Straipsnis iš Vikipedijos, laisvosios enciklopedijos.
Jump to navigation Jump to search
Pirmasis laikraščio numeris.

Asahi Shimbun (jap. 朝日新聞 = Ryto saulės laikraštis) – vienas iš didžiųjų Japonijos dienraščių bei tokio paties pavadinimo žiniasklaidos kompanija. Būstinė įsikūrusi Osakoje.

2017 m. duomenimis rytinis Asahi Shimbun laikraščio tiražas siekė 6,41 mln. kopijų, o vakarinis – 2,02 mln. kopijų.[1] Naujienos taip pat publikuojamos internetiniuose portaluose asahi.com (japonų k.) ir asahi.com/ajw/ (anglų k.).

Istorija[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Asahi Shimbun kompanija buvo įkurta 1879 m. Osakoje ir laikui bėgant išsiplėtė iki nacionalinio dienraščio. Iš pradžių egzistavo keli regioniniai dienraščiai, kaip kad Asahi Shimbun skirtas Tokijui arba Osakai, tačiau 1940 m. visiems buvo suteiktas vieningas Asahi Shimbun pavadinimas. Nuo 2001 m. pradėta leisti ir dienraščio versija anglų kalba. Kadangi dienraštis daug dėmesio teikia užsienio naujienoms, turi gerai išvystytą tarptautinį korespondentų tinklą, kurį 2017 m. sudarė 36 užsienio atstovybės visuose pasaulio žemynuose.[2]

Ideologija[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Asahi Shimbun laikraštis vertinamas kaip atstovaujantis liberalias bei kairuoliškas vertybes.[3]

Šaltiniai[redaguoti | redaguoti vikitekstą]