Frankfurter Rundschau

Straipsnis iš Vikipedijos, laisvosios enciklopedijos.
Jump to navigation Jump to search
„Frankfurter Rundschau“ logotipas

„Frankfurter Rundschau“ – dienraštis, leidžiamas Frankfurte prie Maino, Vokietijoje. Leidžiamas kiekvieną dieną, išskyrus sekmadienius, dviem regioniniais ir vienu nacionaliniu leidimais, taip pat ir skaitmenine forma. Turi internetinę versiją. Laikraščio leidėjas – „Frankfurter Rundschau“ GmbH.

Istorija[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

Laikraščio pirmasis leidimas išėjo 1945 m. rugpjūčio 1 d., netrukus po Antrojo pasaulinio karo pabaigos. Tai buvo pirmasis laikraštis, leistas JAV kontroliuojamoje Vokietijos teritorijoje, ir pirmasis pokario Vokietijoje. Licencija leisti laikraštį buvo patikėta pirmajai laikraščio redakcijos komandai, kurią sudarė Emil Carlebach, Hans Etzkorn, Wilhelm Karl Gerst, Otto Grossmann, Wilhelm Knothe, Paul Rodemann ir Arno Rudert, socialdemokratijos šalininkai progresyvistai, politiniai katalikai ir komunistai, buvę pasipriešinimo dalyviai, nacių koncentracijos stovyklų kaliniai ar tremtiniai. Artinantis Šaltajam karui JAV valdžia privertė visus komunistais save laikiusius narius palikti laikraščio redakciją.

Tiražas[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

1993 m. laikraščio tiražas siekė 189 000 egz.[1] 2012 m. pirmąjį ketvirtį – apie 120 000 egz.

Literatūra[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

  • Emil Carlebach: „Zensur ohne Schere, Die Gründerjahre der 'Frankfurter Rundschau' 1945/47“. Frankfurt 1985, ISBN 3-87682-807-4
  • Wolf Gunter Brügmann: „1968 – 2008. Vom Aufstieg und Niedergang der Frankfurter Rundschau“.

Šaltiniai[redaguoti | redaguoti vikitekstą]

  1. Peter Humphreys (1996). Mass Media and Media Policy in Western Europe. Manchester University Press. Tikrinta 2014-10-29.