Rupert Murdoch

Straipsnis iš Vikipedijos, laisvosios enciklopedijos.
Peršokti į: navigaciją, paiešką
Rupertas Murdochas

Keithas Rupertas Murdochas (g. 1931 m. kovo 11 d.) – australų kilmės amerikietis, tituluojamas stambiausiu pasaulyje žiniasklaidos magnatu. Jam priklauso žiniasklaidos grupė „News Corporation“.

Šeima[taisyti | redaguoti kodą]

1956 m. susituokė su savo pirmąja žmona Patricia Booker. Po dvejų metų jiems gimė pirmoji dukra Prudence Murdoch. Ši santuoka iširo 1967 m.

Tais pačiais metas R. Murdochas susituokė su estų kilmės žurnaliste Anna Torv, kuri dirbo viename jam priklausančių leidinių Australijoje. Su šia moterimi magnatas susilaukė trijų vaikų: Elisabeth, gimusios 1968 m., Lachan, kuris gimė 1971 m., 1972 m. porai gimė Jamesas. Su antrąja žmona jis išgyveno 31-erius metus, ir išsiskyrė 1999 m.

Praėjus trims savaitėms po skyrybų R. Murdochas, tuo metu 68-erių, vedė 32-erių kinę Wendi Deng. Ji tuo metu buvo viena iš „News Corporation“ valdytojų. 2001 m. pora susilaukė dukters Grace, 2003 m. – Chloe. Tris iš keturių suaugusių savo vaikų R. Murdochas apdovanojo kontroliniais jam priklausančių kompanijų paketais.

Žiniasklaidos imperija[taisyti | redaguoti kodą]

R. Murdocho tėvas buvo Australijos laikraščių leidėjas. R. Murdochas, baigęs Oksfordo universitetą, iki tėvo mirties 1952 m. dirbo Didžiosios Britanijos spaudoje.

Tuomet jis grįžo į Australiją vadovauti paveldėtam šeimyniniam verslui. Jis iškart pakeitė laikraščių redagavimo stilių: ėmė spausdinti daugiau gandų ir sporto naujienų, kad padidėtų leidinių skaitomumas. Nors tėvo verslo šaknys buvo įleistos tik Melbourne, netrukus R. Murdochas išleido pirmąjį nacionalinį Australijos dienraštį.

Jo laikraščių imperija augo, kol XX a. 8 ir 9 dešimtmečiais jis perėmė įtakingų D. Britanijos leidinių „The Sun“ ir „The Times“ kontrolę.

1985 m. R. Murdochas išsikėlė į JAV ir tapo šios šalies piliečiu. Amerikoje jo imperija plėtėsi toliau: R. Murdochas įsigijo ir atgaivino laikraštį „New York Post“ ir žurnalą „New York Magazine“. Vėliau jis nusipirko kino studiją „20th Century Fox“.

1989 m. žiniasklaidos magnatas įkūrė palydovinę stotį, kurią vėliau pavadino „BSkyB“.

Titulai ir kontroversija[taisyti | redaguoti kodą]

2009 m. įtakingas JAV žurnalas „Forbes“ įtraukė R. Murdochą į turtingiausiųjų planetos žmonių sąrašą. R. Murdochas patenka į 132-ąją vietą tarp 400 kitų pasaulio turtuolių. Jo korporacijos vertė siekia 30 mlrd. JAV dolerių. R. Murdochas 2009-aisiais pagal Forbes milijardierių sąrašą taip pat yra 37-asis pagal turtų dydį milijardierius JAV.

„Forbes“ įvertino R. Murdochą ir kitame sudarytame reitinge – Galingiausių, daugiausiai įtakos turinčių pasaulio žmonių sąraše. Jame R. Murdochas užima 7-ąją vietą iškart po JAV prezidento Baracko Obamos, Kinijos prezidento Hu Jintao, Rusijos ministro pirmininko Vladimiro Putino, JAV federalinio rezervo prezidento Beno B. Bernanke, Google įkūrėjų Sergejaus Brino ir Larry Pageo ir „Telmex“ korporacijos vadovo Carloso Slimo Helu.

2008 m. „Time Magazine“ įvardino R. Murdochą kaip vieną iš 25-ių įtakingiausių asmenų interneto rinkoje.

R. Murdochas žiniasklaidoje ir visuomenėje vertinamas prieštaringai: jam yra mesta kaltinimų sugadinus orios ir skaidrios žiniasklaidos vardą ir tradicijas, krenta atsakomybė už tūkstančius atleistų darbuotojų skirtingose korporacijai priklausančiose kompanijose.

Vienas naujausių skandalų, į kuriuos įsivėlė R. Murdochas – jo kova su Google korporacija. Google siekia paversti žiniasklaidos turinį prieinamą visiems skaitytojams. R. Murdochas, prieštaraudamas nemokamo žiniasklaidos turinio internete sampratai, siekia pašalinti savo leidinių turinį iš Google paieškos rezultatų.

Citatos[taisyti | redaguoti kodą]

Pasaulis keičiasi labai greitai. Didieji nebenugali mažųjų. Dabar greitieji nugali lėtuosius.

Nuorodos[taisyti | redaguoti kodą]

Commons-logo.svg Vikiteka: Rupert Murdoch – vaizdinė ir garsinė medžiaga

Vikiteka